Des de fa anys, la Comissió de la Cavalcada Reis demanen al Santuari de la Misericòrdia unes cadires per instal·lar-les, a manera de tro reial, a les carrosses que desfilen amb els Reis durant la nit del 5 de gener.
L'any passat ja m'hi vaig fixar però m'he esperat a aquest any per comprovar-ho.
Els dos seients -el del rei Ros i el del Rei Negre- que vaig poder veure aquest any corresponen a un model de seient, coneguda com a "butaca de respecte", de trets completament modernistes i amb braços zoomòrfics.
Aquest model, concretament, va ser dissenyada durant els anys 80 del segle XIX pel famós ebenista Vidal de Barcelona. Us adjunto en aquesta blocada l'anunci de la raó J. Vidal i, com podeu veure, a primer pla, s'hi publicita una mostra de cadira idèntica.
L'any passat ja m'hi vaig fixar però m'he esperat a aquest any per comprovar-ho.
Els dos seients -el del rei Ros i el del Rei Negre- que vaig poder veure aquest any corresponen a un model de seient, coneguda com a "butaca de respecte", de trets completament modernistes i amb braços zoomòrfics.
Aquest model, concretament, va ser dissenyada durant els anys 80 del segle XIX pel famós ebenista Vidal de Barcelona. Us adjunto en aquesta blocada l'anunci de la raó J. Vidal i, com podeu veure, a primer pla, s'hi publicita una mostra de cadira idèntica.
Francesc Vidal i Jevellí (1848-1914) va esdevenir un impulsor de les arts i la cultura catalanes. Els seus primers contactes amb el món del moble van ser al taller del seu pare, el qual el va enviar a estudiar a París el 1867, on va poder freqüentar l´Escola d´Arts Decoratives. El 1878 va tornar a Barcelona i començà a treballar com a moblista per, al cap de poc, fundar el Taller Vidal. Aquest taller es va convertir en un centre de les arts aplicades, on es van iniciar molts dels artistes destacats del Modernisme, i va rebre encàrrecs a nivell nacional i internacional d´una clientela adinerada i culta. Vidal i Jevellí va ser principalment dissenyador de mobles, amb idees precursores de l´estètica modernista, tot i que vinculades a l´estètica historicista, però també es va dedicar a la fosa de ferro i a la creació de vidrieres i tapisseries.
Van col·laborar amb ell Frederic Masriera, amb el qual va estar associat, G. Homar, S. Marco, J. Gonzàlez i A. Rigalt, entre d´altres.
Amb molt d'encert, una bona empremta modernista per als Reis de Canet!